Zwroty
Klient może zrezygnować z towaru kupionego w sklepie internetowym scienceboards.pl bez podania przyczyny w trakcie 14 dni od daty odebrania przesyłki, zgodnie z Ustawą z 2 marca 2000 roku. Jest to możliwe tylko w przypadku, gdy towar nie był używany, kopiowany ani nie został w żaden sposób zniszczony i znajduje się w oryginalnym opakowaniu. Gwarantujemy zwrot kwoty równej cenie towaru w momencie zakupu, w ciągu 7 dni roboczych przelewem bankowym na konto, z którego zostały przelane środki, natomiast w przypadku płatności za pobraniem, na wskazane przez klienta konto. Wszystkie towary dostępne w sklepie są objęte gwarancją producenta.
Reklamacje
Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Konsumentom produktu bez wad fizycznych i prawnych. Jakiekolwiek postanowienia nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Klientów, nabywających produkty jako Konsumenci.
W razie wszelkich niezgodności zawartości paczki ze złożonym zamówieniem, uszkodzenia produktu lub braku elementów Klient może złożyć reklamację pod adresem e-mail kontakt@scienceboards.pl podając dane niezbędne do identyfikacji zamówienia (np. adres dostawy, numer zamówienia, itp.) i dokładnie opisując problem.
W zgłoszeniu reklamacyjnym, poza przedstawieniem dowodu zakupu (faktura, wydruk z banku dot. dokonanej płatności) zaleca się podanie przez Klienta:
a) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji (nazwa towaru, data zakupu), w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady;
b) żądania z tytułu przysługujących praw poprzez określenie sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z umową sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny, odstąpieniu od umowy sprzedaży albo przesłaniu nowego Produktu;
c) danych kontaktowych składającego zamówienie (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej, numer telefonu) – ułatwi to oraz przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
Sprzedawca ustosunkuje się do złożonej przez Klienta reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. W przypadku braku ustosunkowania się Sprzedawcy w powyższym terminie, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
Klient składający Reklamację jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć wadliwy Produkt na adres: ul. Akacjowa 39/2, 62-003 Biedrusko. Jeżeli ze względu na rodzaj Produktu dostarczenie Produktu przez Klienta byłoby nadmiernie utrudnione, Klient obowiązany jest udostępnić Produkt Sprzedawcy w miejscu, w którym Produkt się znajduje.
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia), zgodnie z przepisami właściwymi.
Jeżeli Produkt ma wadę, Klient może:
a) złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni Produkt wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie a obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy w jakiej wartość Produktu z wadą pozostaje do wartości Produktu bez wady;
b) żądać wymiany Produktu wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest obowiązany wymienić Produkt wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
Założenia wymienione w pkt. 8 nie mają zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez Sprzedawcę albo Sprzedawca uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
Klient nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli wada jest nieistotna.
Sprzedawca może odmówić wykonania żądania Klienta wymienionego w pkt. 8, jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową Sprzedaży rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z Umową Sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany Produktu ponosi Sprzedawca.
W przypadku, gdy Klientem jest Konsument a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na Konsumenta.
Klient, który wykonuje uprawnienia z rękojmi, dostarcza rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy wskazany w niniejszym Regulaminie. W wypadku, gdy Klientem jest Konsument koszt dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę rzeczy sprzedanej na wolną od wad przedawnia się z upływem roku, licząc od dnia stwierdzenia wady. Jeżeli Klientem jest Konsument, bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem dwóch lat. W terminie rocznym Klient może również złożyć oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży albo obniżeniu ceny z powodu wady rzeczy sprzedanej. Jeżeli Klienta żądał wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady, bieg terminu do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży albo obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego upływu terminu do wymiany rzeczy lub usunięcia wady.
Jeżeli Klient będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Potrzebujesz pomocy lub masz jakieś pytania? Napisz do Nas na kontakt@scienceboards.pl !